--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

--- خبری آموزشی 87 ---

اخبار و مقالات علمی آموزشی

راضی ترین دانشجویان دنیا

نظرسنجی که به تازگی در میان دانشجویان دانشگاههای مختلف جهان انجام گرفت نشان می‌دهد که راضی ترین دانشجویان در آمریکا، استرالیا، فرانسه، انگلیس و کانادا و در رشته مهندسی شیمی تحصیل می کنند.

به گزارش مهر، بر اساس نظر سنجی‌هایی که از ماه آپریل تا ژوئن امسال برای اندازه گیری درجه رضایتمندی دانشجویان فارغ التحصیل از رشته تحصیلی، بر روی دانشجویان رشته های مختلف دانشگاههای جهان که مدرک تحصیلی خود را بین سالهای 1999 تا 2010 گرفتند انجام شد، مشخص شد که دانشجویان برخی رشته ها در مقایسه با دیگر رشته ها نسبت به رشته تحصیلی خود، سرویس مربوط به دانشجویان، برنامه های مطالعاتی دانشگاه، شهریه دانشگاه و بودجه تحصیلی از حس رضایتمندی بیشتری برخوردارند.

در این نظر سنجی حدود 50 سئوال از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاههای مختلف جهان پرسیده شد که از نمونه سئوالات مطرح شده می‌توان به طرز برخورد کارکنان و اساتید دانشگاهی با دانشجویان، حمایت استاد از دانشجو، امکان دسترسی آسان به وب سایت دانشگاه، اندازه کلاسها، تسلط اساتید بر روی مباحثی که تدریس می‌کنند اشاره کرد.

گرچه به دلیل کاهش بودجه های تحصیلی و افزایش شهریه ها در بیشتر دانشگاههای معتبر جهان آمار رضایتمندی دانشجویان بخصوص در دانشجویان دوره های دکتری رشته های علوم انسانی و اجتماعی نسبت به سال گذشته کم شده اما این آمار برای دانشگاهها به منظور بالا بردن نرخ حفظ دانشجو از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بر اساس آمار منتشر شده هر چه درصد تعامل دانشجو با استاد در کلاس بیشتر باشد، رضایتمندی او از دانشگاه و استاد نیز بیشتر شده و این عامل باعث بالا رفتن سطح علمی او و در نتیجه کسب نمرات بالاتر می‌شود.

بطور کلی آمار دانشجویان راضی در آمریکا، استرالیا، فرانسه، انگلیس و کانادا به دلیل کیفیت آموزشی و تسهیلات بالا نسبت به دیگر کشورها بالاتر است.

آمار رضایتمندی دانشجویان از امکانات، شیوه تدریس، رشته تحصیلی و نوع رفتار اساتید در انگلیس 82 درصد، در کانادا 56 درصد، در اسکاتلند 86 درصد و در ایرلند 83 درصد تخمین زده شده است.

بر اساس گزارش پی اسکیل، در جدول زیر میزان رضایتمندی دانشجویان 21 رشته تحصیلی نشان داده شده که در این میان رشته روانشناسی ناراضی ترین دانشجویان و رشته مهندسی شیمی راضی ترین دانشجویان را دارد.

بر اساس این جدول، به ترتیب رشته های مهندسی شیمی با 54 درصد، سیستمهای مدیریت اطلاعات با 54 درصد، حسابداری با 50 درصد، تبلیغات با 50 درصد، تجارت بین الملل با 49 درصد، زیست شناسی با 48 درصد، تجارت با 48 درصد، مدیریت بهداشت با 48 درصد، علوم کامپیوتر با 48 درصد، مهندسی با 47 درصد، علوم دارایی با 47 درصد، مهندسی عمران با 46 درصد، تاریخ با 44 درصد، علوم سیاسی با 44 درصد، زبان انگلیسی با 44 درصد، ارتباطات با 43 درصد، بازاریابی با 43 درصد، اقتصاد با 40 درصد، مهندسی محیطی با 40 درصد و روانشناسی با 26 درصد میزان رضایتمندی دانشجویان را به همراه دارند.



Bookmark and Share

دفاع فرهاد رهبر از "دانشجویان پولی"

رئیس دانشگاه تهران از مصوبه مجلس که به "دانشجویان پولی" مشهور شده است ، دفاع کرد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، فرهاد رهبر امروز در نشست خبری گفت: برای ارزیابی این مصوبه باید تلفیقی از قانون و اجرای آن را مطالعه کنیم.

وی افزود: در این ارزیابی باید از سویی پاسخگویی به نیازهای کشور و از سوی دیگر تامین منابع مالی لازم برای آموزش در کشور مدنظر باشد .

رئیس دانشگاه تهران گفت: اگر کشور توان مالی لازم را برای تربیت کادر علمی و ارتقای علمی جامعه داشته باشد ، باید از آن منابع استفاده و به دانشگاه ها کمک شود.

رهبر افزود: افزایش تقاضای ورود به دانشگاه به ویژه در دوره تحصیلات تکمیلی از عواملی است که مجلس شورای اسلامی را بر آن داشت در صدد چنین مصوبه‌ای برآید.

وی افزود: سالانه800 هزار متقاضی ورود به دوره کارشناسی ارشد داریم که فقط40 هزار نفر آن در دانشگاه‌های دولتی و حدود 35 هزار نفر هم در دانشگاه آزاد پذیرفته می‌شوند.

رئیس دانشگاه تهران با طرح این پرسش که آیا دولت می‌تواند با توجه به نسبت یک به 20 ورود متقاضیان به دوره تحصیلات تکمیلی ، پاسخگوی نیازها باشد و امکانات لازم را در اختیار دارد؟ افزود: اگر دولت چنین امکانی را در اختیار نداشته باشد باید بررسی کرد که راه حل های فراهم کردن زمینه آموزش برای فرزندان ملت چیست؟

رهبر گفت : این760 هزار نفر باقی مانده که در دانشگاه‌ها پذیرفته نشده‌اند ، در پی تحصیل در خارج از کشور برخواهند آمد حال آنکه کشور می‌تواند این ظرفیت را فراهم کند که این افراد در داخل کشور تحصیل کنند اما از آن سو با تناقضی مواجهیم.

وی ادامه داد: امکانات موجود که امروز در اختیار دانشگاه های دولتی است ، توان پذیرش بیش از 40 هزار دانشجوی دوره تحصیلات تکمیلی را ندارد.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: برای ایجاد ظرفیت های جدید ، منابع مالی جدید نیاز است و مجلس این گونه اندیشیده که برای تامین منابع مالی جدید از خود مردم کمک بگیرد یعنی کسانی که توان مالی دارند هزینه تحصیل خود را پرداخت کنند تا ظرفیت برای جذب دانشجویان بیشتر و ارتقای علمی کشور ایجاد شود.

دیروز کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره یکی از بند‌های ماده 24 لایحه برنامه پنجم توسعه که به پولی شدن دانشگاههای دولتی مشهور شده است، گفت: نظر شورا این است که این بند چون ضوابطی را معین نکرده است، ایراد دارد و ما ایراد این بند را در جمع بندی نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهیم کرد. 

ارائه درس دفاع مقدس در دانشگاهها

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: درس دو واحدی آشنایی با دفاع مقدس از ترم آینده در تمامی دانشگاههای کشور برای دانشجویان دوره کارشناسی تدریس می شود و هر دانشجویی در هر رشته تحصیلی می تواند این درس را مانند سایر دروس عمومی انتخاب کند. ابوالفضل حسنی در گفتگو با مهر افزود: پیش از این تنها چند دانشگاه برای تدریس این درس اعلام آمادگی کرده بودند که هم اکنون با تصویب نهایی تمامی دانشگاهها باید نسبت به ارائه این درس به دانشجویان اقدام کنند. وی اظهار داشت: دروس اختیاری دیگری نیز به جز آشنایی با دفاع مقدس در شورای عالی برنامه ریزی در دست بررسی است که پس از تأیید توسط وزیر علوم به دانشگاهها ابلاغ می شود. مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: درس آشنایی با دفاع مقدس یک درس دو واحدی اختیاری در مجموعه دروس معارف اسلامی در گرایش انقلاب اسلامی است و هر دانشجویی در هر رشته تحصیلی می تواند این درس را مانند سایر دروس عمومی انتخاب کند. پیش از این دانشگاههای شهید باهنر کرمان، شهید بهشتی، شهید چمران اهواز، تربیت دبیر شهید رجایی و یزد متقاضی اجرای این درس بودند.

ویرایش اطلاعات ثبت‌‌نامی کنکور ارشد از فردا

اطلاعات تقاضانامه ثبت نامی کلیه داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی سال 1390 از روز شنبه 29 آبان تا روز دوشنبه 1 آذر به مدت 3 روز بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش برای مشاهده داوطلبان و به منظور اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده قرار داده می‌شود. به گزارش مهر، کلیه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1390 لازم است در این روزها به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و اطلاعات تقاضانامه ثبت نامی خود را براساس دستورالعمل مربوط به روی سایت مشاهده کنند. پس از ورود به سایت سازمان و انتخاب لینک مربوط به مشاهده اطلاعات ثبت نامی امکان ورود به این لینک با در اختیار داشتن اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام (شامل شماره پرونده، رمز ورود و شماره شناسنامه) یا شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام وجود دارد. چنانچه اطلاعات داوطلب نیاز به ویرایش داشته باشد داوطلب می تواند با کلیک بر روی گزینه تایید نسبت به تایید صحت اطلاعات وارد مرحله ویرایش اطلاعات شده و نسبت به اصلاح مورد یا موارد اقدام و سپس با کلیک بر روی گزینه تایید نسبت به تایید صحت اطلاعات اقدام کند. داوطلبان لازم است کلیه اطلاعات ثبت نامی به ویژه رشته یا رشته‌های امتحانی، معدل، شهرستان حوزه و موسسه محل فارغ التحصیلی را کنترل کنند. داوطلبانی که در مرحله ویرایش اطلاعات خواستار ایجاد رشته دوم (شناور) و اعمال بند علاقمندی به پیام نور و غیر انتفاعی هستند منحصراً ازطریق کارتهای عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال هستند با مراجعه به سایت سازمان پرداخت وجه مربوط به رشته امتحانی دوم (شناور) به مبلغ 105000 ریال و وجه مربوط به علاقمندی به پیام نور و غیرانتفاعی به مبلغ 34000 ریال اقدام و پس از دریافت رمز عبور اعمال علاقه مندی کنند. چنانچه اطلاعات داوطلب کامل بوده و نیاز به ویرایش اطلاعات نداشته باشد، باید بر روی گزینه خروج کلیک کند.

اصلاح اطلاعات تقاضانامه ثبت نامی آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی1390

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبانی که در موعد مقرر، نسبت به ثبت نام در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال 1390 اقدام نموده و اطلاعات خواسته شده را از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور وارد نموده‌اند، می‌رساند که اطلاعات تقاضانامه ثبت نامی کلیه داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته ) سال 1390 از روز شنبه 29/8/89 لغایت روز دوشنبه 1/9/89 به مدت 3 روز بر روی پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی www.sanjesh.org برای مشاهده داوطلبان و به منظور اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده قرار داده می‌شود. کلیه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1390 لازم است در روزهای فوق الذکر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و اطلاعات تقاضانامه ثبت نامی خود را براساس دستورالعمل مربوط به روی سایت مشاهده نمایند، برای اطلاع بیشتر داوطلبان موارد ذیل به اطلاع می‌رسد: 1- پس از ورود به سایت سازمان و انتخاب لینک مربوط به مشاهده اطلاعات ثبت نامی امکان ورود به این لینک با در اختیار داشتن اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام (شامل شماره پرونده، رمز ورود و شماره شناسنامه) یا شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام وجود دارد. 2- پس از ورود با هریک از دو روش فوق، اطلاعات ثبت نامی داوطلبان نمایش داده می‌شود . امکان مشاهده و درصورت لزوم ویرایش اطلاعات وجود دارد. این امکان در انتهای صفحه نمایش با انتخاب گزینه ویرایش اطلاعات فراهم می‌شود. 3- چنانچه اطلاعات داوطلب نیاز به ویرایش داشته باشد با کلیک بر روی گزینه تایید نسبت به تایید صحت اطلاعات وارد مرحله ویرایش اطلاعات شده و نسبت به اصلاح مورد یا موارداقدام و سپس با کلیک بر روی گزینه تایید نسبت به تایید صحت اطلاعات اقدام می‌نماید. 4- داوطلبان لازم است کلیه اطلاعات ثبت نامی به ویژه رشته یا رشته‌های امتحانی، معدل ،شهرستان حوزه و موسسه محل فارغ التحصیلی را دقیقاً کنترل نمایند. 5- داوطلبانی که در مرحله ویرایش اطلاعات خواستار ایجاد رشته دوم (شناور) و اعمال بند علاقمندی به پیام نور و غیر انتفاعی می‌باشند منحصراً ازطریق کارتهای عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می‌باشد با مراجعه به سایت سازمان پرداخت وجه مربوط به رشته امتحانی دوم (شناور) به مبلغ 105000 ریال و وجه مربوط به علاقمندی به پیام نور و غیرانتفاعی (به مبلغ 34000 ریال اقدام و پس از دریافت رمز عبور اعمال علاقه مندی نمایند. 6- چنانچه اطلاعات داوطلب کامل بوده و نیاز به ویرایش اطلاعات نمی‌باشد ، باید بر روی گزینه خروج کلیک نماید. 7- اصلاح اطلاعات تنها از این روش امکان پذیر می‌باشد و لذا از داوطلبان گرامی تقاضا می‌شود از ارسال درخواست کتبی و یا مراجعه حضوری به سازمان سنجش جداً خودداری نمایند. چون به هیچ عنوان ترتیب اثر داده نخواهد شد. داوطلبان درصورت لزوم می‌توانند سوال یا سوالات خود را در ساعات اداری با شماره تلفن‌های 9-88923595-021 یا با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان به نشانی www.sanjesh.org در میان بگذارند.

عید قربان مبارک

عید قربان مبارک

پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی

پردرآمدترین رشته های دانشگاهی با مقایسه وضعیت اشتغال و درآمدزایی فارغ التحصیلان رشته های هنر، علوم انسانی و مهندسی در کشور آمریکا مشخص شدند که بر این اساس فارغ التحصیلان مهندسی نفت بیشترین درآمد را دارند.
به گزارش مهر، فارغ التحصیلان رشته های مهندسی دانشگاههای آمریکا نسبت به فارغ التحصیلان رشته هایی مانند هنر، تاریخ و بطور کل رشته های علوم انسانی مشاغل پردرآمدتری دارند.

اطلاعات رتبه بندی پردرآمدترین رشته های تحصیلی در آمریکا به تازگی توسط سیستم اطلاعات آموزشی جامع دپارتمان آموزشی آمریکا منتشر شده و طی آن تمامی رشته ها بر حسب درآمد سالیانه فارغ التحصیلان رتبه بندی شدند.

در این رتبه بندی تنها درآمد دانشجویان دارای مدرک لیسانس، 25 سال سن با دو سال سابقه کاری مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این گزارش رشته هایی مانند پزشکی و حقوق لحاظ نشده و علاوه بر آن این آمار تنها مربوط به فارغ التحصیلانی است که در آمریکا به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند.

لیست پردرآمدترین رشته ها:

1.مهندسی نفت
2.مهندسی هوا و فضا
3.مهندسی شیمی
4.مهندسی الکترونیک
5.مهندسی هسته ای
6.ریاضی کاربردی
7.مهندسی زیست پزشکی
8.فیزیک
9.مهندسی کامپیوتر
10.علوم اقتصادی



رنگ طوسی مربوط به درآمد فارغ التحصیلانی است که دو سال سابقه کاری دارند
رنگ آبی مربوط به درآمد فارغ التحصیلانی است که 5 سال یا بیشتر سابقه کاری دارند

22درصد دانشجویان به رشته خود علاقه ندارند

یافته‌های حاصل از بررسی میزان علاقه مندی دانشجویان ورودی سال تحصیلی 89-88 دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم به رشته تحصیلی نشان می‌دهد که 6/76 درصد از دانشجویان به رشته پذیرفته شده خود علاقه مند هستند، این در حالی است که 2/22 درصد از آن‌ها رشته پذیرفته شده را مورد علاقه خود نمی‌دانند.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج مطالعه دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم نشان می‌دهد به ترتیب 82 و 3/74 درصد از دانشجویان مذکر و مونث در رشته مورد علاقه خود پذیرش شده‌اند بنابراین می‌توان گفت که دانشجویان پسر به نسبت بیشتری به رشته ورودی خود علاقه دارند.

نسبت فراوانی بی‌علاقگی به رشته پذیرفته شده در گروه‌های آزمایشی گروه تجربی دارای بالاترین و گروه زبان‌های خارجه دارای پایین ترین مقدار است. پس از گروه علوم تجربی، گروه‌های علوم انسانی و ریاضی قرار دارند.

همچنین نسبت علاقه‌مندی به رشته انتخابی در میان دانشجویان بومی و غیر بومی تفاوت دارد و این تفاوت به نحوی است که دانشجویان بومی به نسبت بیشتری به رشته پذیرفته شده خود علاقه دارند.

براساس این گزارش، این مطالعه در میان 61 هزار و 211 دانشجو از 59 دانشگاه انجام شد که 7/57 درصد آنها مونث بودند، میانگین سنی جامعه آماری 44/20 سال و 3/93 درصد مجرد بود.

توزیع نسبت دانشجویان در گروه‌های آزمایشی شامل 17 درصد گروه علوم ریاضی و فنی، 6/20 درصد گروه علوم تجربی، 4/20 درصد گروه انسانی، 18 درصد گروه هنر و 8/20 درصد گروه زبان‌های خارجی است.

جزئیات تغییر درس "آمادگی دفاعی " دانش‌آموزان

فارس: رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان گفت: در سال‌های گذشته رویکرد درس "آمادگی دفاعی " سخت‌افزاری بود اما در حال حاضر محتوای این درس بر اساس شرایط "جنگ نرم " تغییر یافته است.

سردار محمد صالح جوکار با اشاره به تغییر رویکرد درس "آمادگی دفاعی " از امسال در راستای مقابله با "جنگ نرم " اظهار داشت: در سالیان گذشته رویکرد و جهت‌گیری این درس سخت‌افزاری بود اما در حال حاضر با توجه به تغییر راهبردهای دشمن، محتوای این درس بر اساس شرایط "جنگ نرم " تغییر یافته است.

وی گفت: با توجه به اینکه سالانه حدود دو میلیون نفر از دانش‌آموزان درس آمادگی دفاعی را می‌گذرانند بنابراین در بُعد نظری این درس، دانش‌آموزان با ابعاد مختلف جنگ نرم آشنا خواهند شد همچنین با گنجاندن باورهایی از جمله عدالت‌طلبی، آرمان‌گرایی، ولایت‌محوری، شهادت‌طلبی و روحیه خودباوری در مباحث این درس، دانش‌آموزان با اعتقادات و باورهایی که عامل پیروزی در جنگ تحمیلی بود، آشنا می‌شوند.

* افزایش ساعات تدریس درس آمادگی دفاعی و 3 روز اردوی عملی

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان با بیان اینکه ساعات تدریس آمادگی دفاعی در سال‌های گذشته مطابق قانون نبود و در حال حاضر اصلاح شده است، اظهار داشت: ساعات تدریس این درس در گذشته یک ساعت برای مقطع راهنمایی بود که در حال حاضر به دو ساعت افزایش یافته است؛ علاوه بر این، سه روز اردوی عملی نیز برای این درس پیش‌بینی شده است که از امسال اجرایی می‌شود.

جوکار افزود: در بخش اردوی عملی، دانش‌آموزان پس از گذراندن این درس از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس نیز بازدید می‌کنند تا آنچه را که به‌طور ذهنی یاد گرفته‌اند، در عرصه عملی و میدانی نیز با دیدن آثار اقدامات شگفت‌انگیز و ماندگار رزمندگان در دوران دفاع مقدس مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: هدف از این برنامه‌ها نیز این است که فرهنگ ایثار و خودباوری برای دانش‌آموزان بازگو شود به‌طوری ‌که نوعی بازتولید ارزش‌های آن دوران بر اساس نیازهای امروز جامعه انجام شود.

جوکار در پایان تأکید کرد: انتظار ما از دانش‌آموز امروزی این است که در کنار تحصیل و تهذیب، ورزش را نیز به‌عنوان یک نوع آمادگی دفاعی جدی بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه علمی، هدف ما این است که دانش‌آموزان در تصرف قله‌های دانش و کسب قدرت علمی سهیم باشند و در رابطه با موضوع تهذیب نفس نیز انتظار اصلی از دانش‌آموزان، تلاش برای کسب بصیرت و معنویت است.

پذیرش دانشجوی بدون آزمون در دانشگاه جامع

دانشگاه جامع علمی کاربردی از امروز یکشنبه برای پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ناپیوسته سال 1389 ثبت نام می کند.

به گزارش مهر، دانشگاه جامع علمی کاربردی به استناد آیین نامه ارایه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر برای نیمسال دوم تحصیلی 90-1389 به افراد واجد شرایط دارای مدرک کاردانی ناپیوسته، تسهیلات پذیرش بدون آزمون جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته اعطا می کند.

متقاضیان باید با آگاهی کامل از شرایط و ضوابط دفترچه راهنمای آزمون دوره‎های کارشناسی ناپیوسته سال 1389، از امروز23 آبان تا 30 آبان نسبت به ثبت نام اینترنتی در سایت مدیریت آزمون دانشگاه جامع علمی-کاربردی به آدرس http://azmoon2.uast.ac.ir/nokhbe  اقدام کرده و مدارک لازم را حداکثر تا تاریخ 10 آذرماه ارسال کنند.

فارغ التحصیلان رتبه اول دوره کاردانی ناپیوسته که ظرف مدت حداکثر چهار نیم سال در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی محل تحصیل خود دانش آموخته شده و دارای میانگین کل حداقل هیجده باشند می توانند از این طریق پذیرفته شوند.

همچنین دانشجویان نمونه دانشگاه جامع علمی-کاربردی، رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره های بین المللی خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی، نفر اول مسابقه ها و جشنواره های معتبر علمی بین المللی، رتبه های اول تا سوم مرحله کشوری مسابقه های دانشجویی آموزشکده¬های فنی و حرفه ای برای ورود به دوره کارشناسی ناپیوسته در آموزشکده های فنی و حرفه ای وابسته به وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه جامع علمی-کاربردی و موسسه های آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی با معرفی دبیرخانه این مسابقه ها و رتبه های اول تا سوم مسابقات جهانی مهارت نیز می توانند نسبت به ثبت نام در این دوره اقدام کنند.